Jste zde: Úvodní stránkaSport a volný časPěší turistika

Pěší turistika

Rešovské vodopády a hrad Sovinec

Výchozím bodem výletu je rozcestí Rešov u autobusové zastávky. Vyjdete po červené a výrazným klesáním přijdete k rozcestí Fialův mlýn, kde odbočíte vpravo podél řeky a dojdete až k rozcestí Rešovské vodopády.

Kotlinou na hlavní hřeben Jeseníků

V Karlově se napojíte na modrou a zelenou značku, po kterých dojdete na rozcestí Karlov-Moravice. Dále půjdete po modré směr Nad Velkým kotlem. Mírným stoupáním po štěrkoasfaltové cestě podél potůčku se dostanete k začátku naučné stezky Velkou kotlinou.

Výlet do Nového Jičína a jeho okolí

Výlet můžete začít prohlídkou historického centra města Nového Jičína – nabízí se Masarykovo náměstí s většinou renesančními domy, kašnou a morovým sloupem, nebo nedaleký Žerotínský zámek s trvalou expozicí klobouků.

Toulky Kopřivnicí – městem automobilů

Výlet zahájíte v železniční stanici Kopřivnice. Odtud se přesunete do centra, kde se nachází Technické muzeum Tatra. Po případné prohlídce muzea se vydáte k Muzeu Fojtství.

Údolím Odry a Budišovky

Z vlakového nádraží Heřmánky půjdete po zelené směrem ke Spálovskému mlýnu po silnici lemující řeku Odru. Zde je pozoruhodností poutní místo – pramen Maria ve skále.

Mezi meandry malebného údolí Moravice

Na túru se vydáte od vlakového nádraží v Hradci nad Moravicí po modré značce a dojdete až k zámku. Dále budete pokračovat proti proudu řeky Moravice po červené značce, která vás povede po celý zbytek cesty.

Hradec nad Moravicí – perla Slezska

Výchozím bodem pohodové procházky je Hotel Belaria stojící v údolí řeky Moravice na okraji Hradce nad Moravicí. Od hotelu se vydáte kolem tenisových kurtů až k mostu, po kterém překonáte řeku. Po výstupu do kopce dojdete na Červený zámek, odkud můžete dojít na nedaleké nádvoří, Hodinovou věž nebo také na Bílý zámek.

Pohraniční opevnění kolem Opavy

Výlet začíná v Opavě, kde můžete vidět řadu památek: gotickou konkatedrálu Nanebevzetí Panny Marie, minoritský klášter a kostel sv. Ducha, novorenesanční Hlásku nebo Slezské zemské muzeum.

Poznejte krásu slezské části Beskyd

Výchozím bodem pro krásný výlet je areál pod vrchem Javorový v Oldřichovicích, odkud vás pod vrchol Javorového sveze lanovka. Nahoře můžete využít služeb turistické chaty, odtud se vydat po modré přes vrchol Javorového a Šindelnou.

Chráněnou krajinnou oblastí Poodří

Trasa je nenáročná, ale dlouhá, doporučujeme ji absolvovat po úsecích, na nástupní místa je velmi dobrý dojezd vlakem (Hladké Životice, Studénka, Jistebník).